Min Mammas Köttbullar





Mammas köttbullar är nog alltid godast, oavsett vilken mamma man har och vilket recept hon använder:) När min mamma gör köttbullar blir dom stora, porösa och fulla av smak. Helt klart världens godaste enligt mig!!

Ingredienser: 
400 gr  köttfärs
3/4 dl havregryn
1 msk potatismjöl
1 ägg
1 dl vatten
1/2 dl kaffegrädde
1 msk riven lök
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 krm kryddpeppar
smör till stekning

Gör så här: Blanda havregryn, potatismjöl, vatten och grädde. Sväll i tio minuter och tillsätt sedan ägg, lök, salt och kryddor. Lägg i färsen och arbeta allt smidigt, forma till köttbullar och stek.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej igen!



Du har verkligen snygga bilder på dina olika blogg-sidor! Både på personerna, maten och råvarorna!

Jag tycker du har en härlig blandning av olika motiv och med olika vinklar på fotona!



kram

2009-04-18 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen