Sega havrerutor



Foto: Karin / bevemyrs blogg

Ni som hängt med på bloggen ett tag nu har nog förstått att jag är en riktig sucker för sega kakor.=) Här kommer receptet på en av Veronicas väl beprövade favoriter. Superenkel och opretantiös i sin smak!

Ingredienser:
7 1/2 dl havregryn
2 dl socker
200 gr smält smör
3 msk sirap
2 msk grädde

Gör så här:
Blanda allt och bred ut på en bakplåtklädd plåt ( i storlek som en halv långpanna  ungefär) och grädda i ca 10-15 minuter i 200 grader. Skär i bitar när den svalnat något:

Kommentarer
Postat av: Cattie

Hej!

Inte alls apropå de sega havrerutorna, men apropå makens uppvaktning igår: finns receptet på den utomjordiskt goda kladdkakan med på bloggen? :-)

(Jag tyckte gott han kunde ta med en bit hem till mig, men se det ville han inte...;-)))

2009-09-01 @ 10:59:48
Postat av: Anonym

Haha!!! Klart han skulle ha tagit med sig en bit till dig (ska tänka på det nästa gång:), problemet var att det var fler som uppskattade den, jag fick en renslickad och barskrapad form med mig hem!=) Fast Ante har helt rätt, den var verkligen jättegod, en slags kladdkaka med toscafyllng. Mumma!!! Lovar att blogga den vartefter!=)

2009-09-01 @ 21:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen