Chokladrutor

                                                                               Foto: Karin / bevemyrs blogg

 

Det här är en riktigt riktigt GOD kaka, seg, söt och kladdig, helt i min smak! =)

 

Ingredienser:

Botten:

4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
175 g smält smör

 

Täcket:

75 g smör
2 dl socker
1½ dl grädde
1 dl sirap
200 g cocos

 

Gör så här: Vispa ägg och socker pösigt och blanda sedan ner resten av ingredienserna till bottenkakan. Häll i långpanna och grädda i mitten av ugnen  200 grader, ca 15-20 minuter.

Koka ihop toscasmeten under omrörning. Bred över smeten och grädda ytterligare 10 minuter. Låt svalna och skär kakan i rutor.


Kommentarer
Postat av: Roger S

Vilken trevlig blogg du har Karin. Fina bilder och goda ätbarheter. De här kladdgoda kakorna har jag smakat och måste passa på att tycka att de är extra goda när de är frysta och bara lite, lite tinade...

/R

2009-07-11 @ 18:45:11
Postat av: marie c

Hej! Vilken fin blogg. Och vilka otroligt fina bilder. Man blir ju jättesugen att testa recepten, ska börja imorgon. Mimmi hade verkligen rätt :-).

2009-07-13 @ 22:26:44
Postat av: marie c

Dom blev supergoda.

2009-07-20 @ 16:09:50
Postat av: Karin

Vad glad jag blir att du tyckte om kakorna! Det gör jag också!!!! Hoppas att du kan hitta någonting mer du gillar på bloggen!!=)

2009-07-20 @ 19:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen