Rabarbermarmelad med smak av kanel och lime






                                                                        Foto: Karin / bevemyrs blogg

Jag är inte mycket för att börja dagen med rostade smörgåsar med ost och marmelad, näe, för det mesta blir det en fullkornsmacka till frukost, gärna med ett skivat äpple på! Jättegott!! Däremot gillar jag marmelad i andra sammanhang än just till frukost och då är rabarbermarmelad min absoluta favorit. Smaksatt med kanel och lime är det underbart gott!! En perfekt kombination av olika smaker som förenas! Testa om ni inte redan gjort det!

Ingredienser:

1 kg rabarber
1 kg syltsocker
2 kanelstänger
1 lime (rivet skal och saft)

Gör så här: Skär rabarbern i mindre bitar och lägg dom tillsammans med sockret, kanelen, limeskal och limesaft i en kastrull. Koka i ca 5 minuter, dra kastrullen åt sidan och låt den stå i 15 minuter. Ta bort kanelstängerna och häll upp i förvaringsglas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag gjort och smakat av denna marmelad - och den var riktigt god! Åt den mellan mariekex...

2009-07-21 @ 16:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen