Dumlekakor

Sist jag var ute på sjön fick den här goda och härligt onyttiga dumlekakan följa med. När vi sedan gick iland för att fika på Fångö i Gryts skärgård stillade den vårt sötsug och gav oss ett duktigt sockerrus!=) En av mina favoritkakor!!
Ingredienser:

200 gr smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

1 påse Dumlekolor
1 paket Noblesse
Gör så här: Blanda alla ingredienser och klicka ut i ca 20 formar av metall, tryck ner en Dumlekola i varje form. Grädda i ca 10-15 min, 200 grader (vanlig ugn) 180 grader (varmluft). Ta ut  och lägg en Nobless på varje kaka! 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Dom är världens godaste kakor! Absolut mina favoriter! Delad etta med nougatkakor och drömmar. :)

2009-07-04 @ 10:55:21
URL: http://bevermyrskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen