Pizza



                                                                               Foto: Karin / bevemyrs blogg


Pizza är riktig mysmat för mig!! Påläggen varierar, det brukar bli det som för stunden finns i kylskåp och skafferi. Receptet på pizzabotten har jag med mig från min barndom, gott, enkelt och lättkavlat. En stor fördel som jag själv ser det är att det bakas med bakpulver istället för jäst.

Ingredienser:

5 dl vetemjöl eller om du vill vara lite nyttigare 3 dl dinkel och 2 dl grahamsmjöl
2 1/2 tsk bakpulver
40 gr smör
1 tsk salt
2 msk olja
2 dl mjölk

Gör så här: Blanda allt, kavla ut och grädda tills pizzan fått fin färg. 200 grader (varmluft) 225 grader (vanlig ugn).



Ogräddad pizza med oliver, partytomater, fetaost, kassler, lök, ost, tomatpuréröra och färsk timjan.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, bearnaise på pizza är ju så himla gott!! Aioli har jag aldrig testat, det måste jag göra!!



Trevlig midsommar du också!!



Kram!!!

2009-06-19 @ 15:56:07
Postat av: Marianne

Jag provade att göra pizzan och blanda dinkel och graham. Jättegott!!! Rekommenderas verkligen!!!

2009-12-03 @ 19:03:46
Postat av: Birgitta

Tusen tusen tack för pizzareceptet!!!! Vi åt pizzan ikväll och den var supergod!!! Jag har fått en favoritblogg. Är inne på din blogg flera gånger om dagen för att se om det är något nytt. Tack för en toppenblogg!!! Ha en skön helg.



Kramar/Birgitta

2009-12-11 @ 19:34:15
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Vad glad jag blir att du tycker om min blogg! Det värmer att höra. Tack!!



Kul att pizzareceptet uppskattades, hoppas att du kan hitta någonting mer som faller i smaken.



Trevlig helg du också! Kram!



2009-12-11 @ 22:49:12
Postat av: Janne

Jag gjorde pizzareceptet med dinkel och graham, det kan jag rekommendera alla andra. Väldigt gott!

2009-12-25 @ 20:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen