Vaniljvispglass med krossad Daim

                                                                               Foto: Karin / bevemyrs blogg
Jerker, den trevliga och skönsjungande gästkocken med den goda gulaschen tipsade om en superenkel och god efterrätt! Testade och det var verkligen väldigt gott!!! Enkel också, bara att vispa vaniljvisp rejält och hälla i krossad Daim.
Ingredienser:
3 dl vaniljvisp på tetra
2 dubbeldaim
Gör så här:
Vispa vaniljvispen ordentligt, krossa daimen och rör i den! Häll över i glas eller låt smeten vara kvar i vispskålen, garnera med någonting gott, Ställ in i frysen och låt den stå där ett par timmar! Ät och njut!!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Kanongott och dunderenkelt!!!

2009-06-02 @ 17:24:02
Postat av: Jerka

Ja den där glassen går inte obemärkt förbi!!!

2009-06-02 @ 17:35:06
Postat av: Sofia

Du har verkligen underbara bilder och smarriga recept.

Jag blir så inspirerad att laga när jag är inne på din sida!

Kram

2009-06-03 @ 11:57:37
Postat av: Jerka den yngre

Måste absolut prova den här!!!



Jag ska absolut kolla igenom alla recept och låta mig påverkas av dessa härliga bilder och lockande smaker. Ett koncept du lyckats med! Verkligen!

2009-06-11 @ 19:07:24
Postat av: Karin

Nejmen vad kul Jerker (den yngre=) att du hittade hit också!! ....och du verkar inte vara alltför kritisk heller!!?:)



Skulle vara kul att blogga något vegetariskt, har du något tips?

2009-06-11 @ 21:05:32
Postat av: Jerka den yngre

Lovade ju att inte vara alltför kritisk här!!! :)



Har alltid lite vegetariska alternativ som jag kan dela med mig av. Återkommer med det.

2009-06-12 @ 22:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen