Chocolate chip cookies


Foto: Karin / bevemyrs blogg
Jag bodde en sommar hos bekanta i USA, där blev jag helt såld på Cindys hembakade Chocolate chip cokies! Tog med mig receptet hem till Sverige. Perfekt sega, väldigt söta, farligt goda!!!

Ingredienser:
300 gr. smör eller margarin
2 1/2 dl farinsocker
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
3/4 tsk vatten
3 ägg
6 dl mjöl
1 1/2 tsk salt
1 1/2 tsk bikarbonat
ca 6 dl hackad choklad


Gör så här:
Rör ihop smör, farinsocker, socker, vaniljsocker, vatten och ägg. Blanda mjöl, salt och bikarbonat som du sedan rör ner i äggblandningen. Rör i chokladen. Klicka ut i små högar, grädda i 190 grader (vanlig ugn) och 170 grader (varmluft) i tio minuter.

Kommentarer
Postat av: Eva

Supergoda kaloribomber!! Ska lägga dom långt nere i frysen i uthuset så jag inte går och nallar av dom!

2009-05-11 @ 10:39:00
URL: http://bevemyrs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dessa kakor var supergoda ska baka dem någon dag men sen är frågan vart jag ska gömma dem. Tack för idag Karin.

2009-05-11 @ 14:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen