Jordnöstkladdkaka





Foto: Karin / bevemyrs blogg

Alla jordnötsälskande och gottesugna bloggläsare, this is good shit!!!=) En kladdkaka gjord på jordnötssmör, kan det bli bättre? Antagligen inte!  Gott som tusan och syndigt som sjutton! Allvarligt talat så är den väldigt väldigt god, helt klart värd att sparas i receptboken och bakas när andan faller på.

Till kakan:
25 g smör
200 g jordnötssmör
2 dl socker
3 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao

Till garnering:
100 g ljus blockchoklad
1 dl kokosflingor

Gör så här: Smält smör. Blanda med jordnötssmör och socker. Tillsätt ägg och blanda väl. Blanda mjöl, bakpulver och kakao och rör ned i smeten. Häll i smord och bröad form och grädda i 200 grader i 15-20 min. Låt kakan svalna. Smält choklad och rör ned kokos. Bred kokostäcket över kakan.


Kommentarer
Postat av: Jerka

Världens godaste kaffebröd alla kategorier!!

Det går inte att sluta äta, beroendeframkallande till tusen!!



Kramar!!

2009-09-17 @ 13:37:50
Postat av: Cattie

Hummm...Kan det vara en sån slice jag fick med som smakprov tillsammans med lingon-kolapajen? Jag hade väldigt svårt att sätta fingret på vad den kakan smakade...:-)

2009-09-18 @ 07:56:35
Postat av: Karin

Jag kan inte annat än att hålla med. Verkligen supersmaskig, gillar man bara jordnötter så är man helt sålt efter första tuggan. Kram!!

2009-09-18 @ 21:06:07
Postat av: Karin

Ja usch, rätt gissat, skäms lite över dom smått bedrövliga smakbitarna jag skickade med Ante hem till dig!:)

2009-09-18 @ 21:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen