Det pirrar i picknicksjälen




Foto: Karin / bevemyrs blogg


Så här fram mot våren pirrar det alltid extra mycket i min picknicksjäl:)

I början av veckan plockades termosarna fram ur hörnskåpet och matsäckskorgen letades upp i uthuset. Målet för dagen var Hornborgasjön och ca 12000 tranor. Maten var viktig förstås, stormköksstekt korv i tunnbröd, brorsans goda kanelbullar (kika här), hett te och varm choklad, bananer och äpplen, mörk choklad och en bit tigerkaka (kika här).

Lundmyr of Swedens söta matlåda, som i vanliga fall följer med lillungen till simskolan fylldes till bredden och IKEAs otroligt charmiga proslinskåsor "Fjällbjörk" rullades in i varsin handduk och fick plats de också.

Tranorna dansade sin sagolika dans och vi åt magarna sprickfärdiga!;)

I morgon lyfter vi på locket till matlådan, begrundar innehållet och tittar på receptet!













Kommentarer
Postat av: Lillungens farmor o farfar

Verkar ha varit en fin utflykt. Som vanligt vackra bilder.

2010-04-10 @ 09:30:52
Postat av: Mian

Mina trakter!

En sån där matlåda skulle jag vilja ha tag i. Var köper man den månne?

2010-04-10 @ 10:14:40
URL: http://miansblogg.blogspot.com/
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"lillungens farmor och farfar"

Ja, otroligt fascinerande med alla tranor!!! Tack det var snällt sagt!!

2010-04-10 @ 10:24:05
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Mian"

Fina trakter du bor i!!:)



Visst är matlådan fin, jag hittade just lite information här:



http://www.lundmyr.com/files/pressrls/Hungrig_lunchbox_En_god_nyhet.pdf



och så kan man bl.a köpa den här (den finns säkert lite överallt):



http://www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=102&products_id=55&osCsid=eadbeb842eee487e38eab6ff0c61e4aa



/Karin

2010-04-10 @ 10:27:19
Postat av: Eva-Lena

Vilka fina kåsor! De passar mig eftersom jag inte tycker om att dricka ur "plast"! Ska nog göra en inköpsrunda till Ikea:)

2010-04-10 @ 10:55:01
Postat av: Jens

Jag gillar också kåsorna, surfade fram dem på ikeas hemsida, billiga är dom ju också!:) Fina kort!

2010-04-10 @ 15:06:31
Postat av: Mia

Mmmm underbart med picknick! Min brorsa är så gullig, han har picknick med sina barn varje fredag de kommer från sin mamma, går det inte utomhus så har de på vardagsrumsgolvet med filt o allt o så myser de tillsammans!



Dina bilder gör en verkligen sugen på att packa ihop lite för en picknick, tror jag sätter igång direkt!

2010-04-11 @ 09:25:26
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Antevanten

Hehe...och visste du att H-sjön lär vara grym på gädda!!!Grunt också....fin-fint för en Buster!

2010-04-12 @ 21:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen