Kyckling i pitabröd


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Efter en slitig jobbvecka är den här väldigt enkla och mysiga plockrätten en riktig fredagsfavorit. Krämig kyckling med grönsaker, frukt och ost i pitabröd.


Ingrdienser:

3-4 kycklingfilleér
4 dl cremefraiche
1-2 dl grädde
några matskedar ketchup
grillkrydda
ev salt och peppar

pitabröd

sallad
tomat
lök
gurka
äpple
mango
ost


Gör så här: Skär kycklingen i småbitar och stek dem i smör, krydda med grillkrydda (eller någon annan favoritkrydda), rör i cremefraiche och grädde, smaksätt med ketchup och ev. salt och peppar. Låt småsjuda en liten stund. Värm pitabröden och fyll dem med kycklingröran, grönsaker, frukt och ost.




Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad gott det ser ut. Måste göra till helgen.

Kram Birgitta

2010-01-17 @ 13:45:33
URL: http://biggless.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Tack för dom fina kommentarerna i min blogg. Du vet ju redan att jag ÄLSKAR din blogg.



Kram/Birgitta

2010-01-17 @ 15:51:21
URL: http://biggless.blogg.se/
Postat av: Jens

Det där låter både enkelt och gott!

2010-01-17 @ 17:06:00
Postat av: Jessica

Ojoj, hur god såg inte den ut då. Ett tag sen jag åt pita, får nog ta och baka en omgång.

2010-01-17 @ 18:45:38
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Vicky

Tänkte prova detta i kväll...

2010-01-17 @ 19:09:41
Postat av: Vicky

Vi åt din "kyckling i pitabröd" i söndags kväll och det var riktigt gott. Hade ingen mango, men det gick bra ändå. Det som blev kvar av "smeten" åt jag upp i måndags kväll (utan bröd) %)

2010-01-20 @ 11:28:17
Postat av: Elena

Tänk att jag äter pitabröd med fyllning bara på mitt

favorit kebabställe här i Malmö. Dags att ändra på detta!

2010-01-20 @ 23:32:45
URL: http://elenasrecept.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Det blev lite rinnigt, men det var väldigt, väldigt gott. Skulle nog funka till ris också om man skulle få något över :)

2011-01-25 @ 19:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen