Mango- och hallonpaj med kokos



Foto: Karin / bevemyrs blogg

Första gången jag åt den här pajvarianten var det Sofia som bjöd mig, sedan dess har jag själv gjort ett par och bjudit i min tur. En frukt och bärpaj helt i min smak med en härlig blandning av sött och syrligt. Kokos, lime och apelsin är pricken över i!:)

I nästa blogginlägg käkar vi thai!:)
___________________________________________________________________________________________

Ingredienser:
250 g fryst mango i bitar
250 g hallon eller andra bär te.x björnbär, jordgubbar, blåbär
1 lime eller citron
1 apelsin
1 dl kokos
100 g smör
1 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 dl havregryn
1 dl strösocker
1/2 tsk bakpulver

Gör så här: Lägg bär och frukt i botten av en form. Skölj limen och apelsinen och riv skalet över frukten. Strö på häften av kokosen. Smält smöret och blanda i mjöl, havregryn, bakpulver och socker. Smula degen över frukten, stö på resten av kokosen. Grädda i mitten av ugnen i ca 25 minuter i ca 25 minuter. Servera med smaksatt cremefraiche, grädde, vaniljvisp eller glass.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag älskar paj! Tack för receptet!;)

2010-05-16 @ 15:17:41
Postat av: Björn

Det låter gott med kokos-limeblandningen! Pajen ska jag prova nästa gång det är pajtime!

2010-05-17 @ 17:32:42
Postat av: Boel

Gillar idén att servera i kopp! Jättesnyggt...

2010-06-06 @ 22:43:06
URL: http://battremedbacon.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ser gott ut ;) Ska även bären vara frysta?

2012-05-21 @ 09:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen