Päron och Chèvrepaj


Foto: Karin / bevemyrs blogg

När jag träffade min pluggarkompis Erika sist berättade hon om ett oslagbart gott pajrecept. Inlagda päron, Chèvreost och äggstanning i en salig härlig kombination. När lillungen sedan fyllde år gjorde jag en massa små pajer i mazarinformar som gästerna bjöds på. Själv kunde jag konstatera att söta päron tillsammans med den lite skapra Chèvreosten var en riktigt god kombination som tål att smakas på igen:)


I nästa blogginlägg bjuder jag på godaste LCHF-fukosten!

____________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

Pajdeg av något slag, själv använde jag färdig smördeg
Inlagda päron i sockerlag
Chèvreost
3 ägg
3 dl mjölk
salt
peppar
ev. något att garnera med

Gör så här: Tryck ut pajdeg i formen/formarna du valt. Skär päron och ost i småbitar och fördela i över pajdegen. Rör ihop ägg och mjölk, smaka av med salt och peppar. Häll äggstanningen i formen/formarna. Grädda i 225 grader i ca 20 minuter eller tills pajen fått fin färg. Garnera ev pajen med någonting du tycker om. Servera med sallad och någon god dressing.

Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Vad gott det låter. Blir sugen och skulle gärna smaka!

2010-10-20 @ 20:55:21
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Fia

Gott!!!

2010-10-21 @ 17:56:42
Postat av: Mårtenssons kök

Låter riktigt gott. Hur långt innan kan man förbereda pajerna, tror du?

2010-10-22 @ 21:49:24
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Karin/ bevemyrs blogg

"Mårtenssons kök"

Jag vet faktiskt inte riktigt, själv frös jag in pajerna och garnerade dem straxt innan servering, det fungerade perfekt.

2010-10-23 @ 09:11:34
Postat av: Mårtenssons kök

Det låter ju bra, perfekt!

2010-10-23 @ 22:19:44
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen