Morotsmarmelad med smak av kanel och citron


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Är ni på saft- och sylthumör tycker jag att ni ska testa den här gooooda marmeladen. Spännande i smaken, vacker i färgen, lagom söt, perfekt att toppa ostkexet med!;)


I nästa blogginlägg får ni följa med till ön och kika på förra helgens lägereldsmat!
______________________________________________________________________________________________



Ingredienser:

500 g fint rivna morötter
2 citroner, rivet skal och saft
2 kanelstänger
4 dl vatten
1 kg syltsocker

Gör så här: Blanda allt i en kastrull och låt koka utan lock i 10 minuter. Skumma av under tiden. Häll marmeladen i varma, väl rengjorda glasburkar. Förslut och förvara i kylen.

Kommentarer
Postat av: Matpolisen

Det låter väldigt gott. Jag gjorde ett liknande recept men på blåbär för någon tid sedan.

2010-09-01 @ 08:02:33
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Morot är väldigt gott i marmelad, och drygar ut bra! Ska prova detta. Stjärnanis är gott att ha i också! Smakar lite lakrits... :)

2010-09-01 @ 08:59:24
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Matpolisen"

Jag älskar blåbär men har aldrig gjort blåbärsmarmelad! Det låter gott!! /Karin

2010-09-01 @ 09:05:08
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Yvonne"

Vad glad jag är att du hänger med mig här på bloggen i vått och torrt!:) Stjärnanis låter som en väldigt bra krydda i marmelad, det måste jag absolut prova! /Karin

2010-09-01 @ 09:10:25
Postat av: Sofie

Jättefina bilder!!!

2010-09-01 @ 09:49:23
Postat av: Erika - Bakglädje

Jag har ätit morotsmarmelad förut och tyckte det var jättegott. Det verkade inte så svårt att göra själv, det kanske jag skulle ta och testa.

2010-09-01 @ 16:09:01
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Marie

En underbar blogg som jag hittade i dag.Tur skall man ha ibland.

Goda recept och underbara bilder.

2010-09-01 @ 17:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen