Härlig fredag - Primadonna, Ländle Weinkäse och torkade jordgubbar!


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Ibland om fredagarna tar jag en promenad på lunchrasten och smiter in på Norins ost och köper med mig några riktiga godbitar hem. Ostar som sedan delas i lagom stora munsbitar, petas upp på tandpetare tillsammans med någon liten smakförstärkare och sedan njutäts på kvällen framför brasan. Helt fantastiskt att något så litet kan frambinga så många smaker, skapa ett sådant begär och smaka så underbart gott:)

Det finns många ostar som är goda, idag tänkte jag tipsa er om två av mina absoluta favoriter. Har ni tid och lust så rekommenderar jag er allesammans att besöka en ostaffär och köpa med en bit Primadonna från Holland och en bit Ländle Weinkäse från Österrike hem. Något som är riktigt gott till är en liten bit torkad jordgubbe (som på bilden), låter kanske märkligt men prova så får ni se:) Får du inte tag på jordgubbar så prova med te.x annan torkad frukt, marmelad, salami, en liten päronbit, vindruvor eller en välrökt skinkbit.




Foto: Karin / bevemyrs blogg

Kommentarer
Postat av: Martina

Ser smaskens ut, härliga bilder!

2011-02-18 @ 07:56:14
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ost och vin är fruktansvärt gott! Tack för en inspirerande blogg med fina bilder!

2011-02-18 @ 09:02:57
Postat av: Pinglan

Åh, vilket ställe. Bara massa goda ostar - ett perfekt ställe för mig!!

2011-02-18 @ 18:39:01
URL: http://pinglansreceptblogg.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Hittade hit via sjövillan, vilken hit! Trevlig blogg du har.

Imorgon stjäl jag iden om stekta hjärtan till frulle.

Tack för titten, Sussi

2011-02-19 @ 19:59:40
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Jenny

Helt underbart med ost. Och trevligt att Norins ost ligger i knäppningsborg. Gillar fisk Magasinets butik med!

2011-02-22 @ 23:35:19
URL: http://matlustbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen