Save Food - Monstergrill vs Stormkök

För alla er som följde bevemyrs under Save Food-tävlingen, nu finns filmerna där kocken Anders Levén lagar sju middagar med tävlingsingredienserna på facebook. Spännande att se hur många olika maträtter det går att laga utifrån en och samma matkasse.

När jag tänker tillbaka på vilken otrolig känsla det var att under tävlingen ta med sig maten och tillagandet ut i naturen, det enkla i allt det storslagna, kan jag inte annat än le när jag ser mitt pyttiga stormkök i förhållande till filmen där Anders lagar mat på en monstergrill som i princip fyller upp en hel trädgård!;)




Lillungen och jag lagar vitlöksdoftande morot- och laxsoppa serverat med lime- och myntayoghurt.





Anders lagar grillade fläskfiléer med hollandaise och gratinerad sparris.

Klicka er in via loggan här under och besök Save Food, spana in grillen, en massa goda maträtter (för visst kan han laga mat Anders:) och få tips på smarta sätt att låta bli att kasta mat.




I nästa inlägg får ni som utlovat följa med till Mälaren!:)

Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

hur planeras kommande månader i sommarsverige? :D

2011-06-08 @ 13:15:36
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Husmorsan Anette

Det var kul att se dig idag på Living Green och jag håller med dig till 100% om vad du sa om tävlingen ;)

Lycka till med det du gör, du gör det bra.

A

2011-06-08 @ 21:49:13
URL: http://blogg.amelia.se/husmorsorna/
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Husmorsan Anette"

Tack det samma, verkligen trevligt att vi fick tillfälle att träffas sådär!:) Living Green gav mig dessutom en massa positiv energi!



Ni har en superskön känsla med er blogg, härligt att titta in där emellanåt! /Karin



2011-06-09 @ 07:57:16
Postat av: Mårtenssons kök

Jösses, vilken grill. Den på vår balkong sen hade vi inte kommit dit ut för att grilla i den:)

2011-06-09 @ 20:42:15
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen