Läckra aptitretare till fredagkvällen


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Det är väldigt sällan som jag tittar på tv, jag har liksom annat för mig, för ett par månader sedan halkade jag hur som helst av en slump in och tittade på någon typ av matlagningsprogram eller om det kanske var morgon tv. Där gjorde de aptitretare som såg riktigt goda ut. Jag testade nu långt senare och visst hade de rätt, jättegott att kombinera lantchips, citron, philadelphiaost och räkor! Så alltså, alla rekommendationer för denna enkla men supergoda vickning! (Sen kan man ju förstås ha mindre bråttom än jag och lägga på handskalade räkor för att höja smakupplevelsen ytterligare:)

_______________________________________________________________________________________________

Ingredienser till ca 20 chips:

1 påse lantchips
1 citron, finrivet skal
½ dl creme fraiche
½ ask philadelphiaost
salt och peppar
20 skalade räkor

Gör så här: Blanda citronskalet med creme fraiche och philadelphiaosten. Smaka av med salt och peppar. Klicka ut röran på ett 20 tal stora chips. Toppa med räka och garnera eventuellt  med dill.




Kommentarer
Postat av: Tant Gul

Kul och enkel idé men jag skulle som sagt slå till med handskalade räkor.

2011-11-17 @ 19:06:45
URL: http://tantgulsblogg.se
Postat av: milla

Enkelt och gott

Tack för tipset

2011-11-18 @ 22:32:40
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen