Fullständigt oemotståndliga kex


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Nu ska ni suga åt er alla bloggläsare - här kommer nämligen en riktig fullträff i receptsammanhang!!

Trevligaste Linda gav mig en hjärtformad låda med något som hon påstod var sådär ruggigt goda kex. När jag väl mumsat i mig några inser jag att hon har fullständigt rätt. Kexen är smått beroendeframkallande och smakar helt perfekt! Att de sedan dessutom är nyttiga gör ju inte saken direkt sämre:)

Så gott folk - baka och njut nu!

Tips: .... till ostbrickan, den heta soppan, som mellanmål, kvällssnacks eller bara sådär rakt upp och ner:)
______________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

2 dl majsmjöl (Risenta)
1 dl solroskärnor, osaltade
1/2 dl sesamfrön eller Physsilliumfrön
1/2 dl hela linfrön
1 tsk salt
2 dl vatten, kokande
1/2 dl rapsolja

Gör så här: Blanda alla torra ingredienser och rör sedan in olja och vatten. Häll ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt (gärna två plåtar). Lägg ett bakplåtspapper uppe på och kavla ut så att du får en riktigt tunn och platt kaka. Tag bort det översta bakplåtspappret, skär kakan i rutor och grädda i ca 150 grader i ca 60 minuter.

Sist i receptet som jag fick står en välgrundad uppmaning "Skär i rutor och ät inte upp allt!":)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jamen visst - dom ska jag prova!

2012-02-29 @ 20:04:23
Postat av: Loffe

Fick sådana hos "grannen" för någon månad sedan.

Dom var "jättesmaskiga".

2012-03-01 @ 13:42:50
Postat av: Heléne

Fick receptet från min kusin för ett antal veckor sedan och är tvungen att baka dem varje helg, går åt i ett nafs.

Grattis till lilla tösen.

2012-03-10 @ 19:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen