22.00

Foto: Mats / bevemyrs blogg
 
22.00. Kvällen ljummen och Muurikkan stekhet. Sommardofter och vitlöksfräs i luften. Livet kan inte bli bättre. Maten kan inte smaka godare. Testa ni också - Muurikka or not! ;)
 
 
_____________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
1 kg kycklingfiléer, skurna i bitar
smör eller olja att fräsa i
4 vitlöksklyftor
några cm ingefära, riven
6 msk chilisås
1 röd paprika, i strimlor
1 purjolök, skivad
5 dl grädde
salt
peppar
grillkrydda
 
Gör så här: Fräs kycklingen i lite smör tillsammans med hackad vitlök. Krydda med salt, peppar och grillkrydda. Blanda i chilisås, ingefära, grädde, paprika och purjolök. Låt allt puttra några minuter. Smaka av med mer kryddor om det behövs. Servera med ris och sallad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

va gott nu blev jag hungrig mrs bevemyr

Svar: Det är bara att ta fram grillen och sätta igång!:)
Karin

2012-07-26 @ 17:47:22
Postat av: Felicia

Jätte fin blogg Karin :)
/Felicia

Svar: Tackartackar!:)
Karin

2012-09-04 @ 16:10:44
Postat av: Lena

Vilka härliga recept!
Jag har bestämt mig för att köpa en Muurikkas men står i valet och kvalet om vilken storlek jag ska köpa. Vilken är det du använder på dina bilder?

2014-03-18 @ 20:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen