Brownies med ingefära och jordgubbar

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Vaknade till skön midsommar ute på ön. Vindsus och havsbrus. Måsskrik och sjöfågelkvack.
 
Om ett par timmar. Efter färskpotatis, sillätande, gräddfil och jordgubbsmumsande bär det ut på havet. Ett par dagars kryssande mellan öar och småskär.

För er som tycker om ingefära kan jag rekommendera sega browniesmuffins med syltad ingefära;)
 
Ha det gott nu allesammans!
_______________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:

3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
5 dl socker
½ dl kakao
100 g smält smör
3 ägg
1 dl mjölk
1 dl syltad ingefära, hackad
100 g mörk choklad, hackad

Gör så här: Blanda allt och klicka ut i formar. Grädda i 175 grader i ca 30-40 minuter.
 

Kommentarer
Postat av: sandra

hej vilket smarrigt ficka det ser så himmla gott ut muffins med jordgubbar och en kopp te hoppas du får en riktig härlig sommar kram från Sandra

2012-06-22 @ 14:02:29
URL: http://www.nattstad.se/rebornbabiesislove
Postat av: Monsterscircus

mamma de ser vilt snygg! en härlig sommar tårta att njuta i solen, måste jag prøve.ha en trevlig helg.Jag älskar ordet fika! Det låter så fint

2012-06-22 @ 15:57:41
URL: http://monsterscircus.wordpress.com
Postat av: Monsterscircus

mamma de ser vilt snygg! en härlig sommar tårta att njuta i solen, måste jag prøve.ha en trevlig helg.Jag älskar ordet fika! Det låter så fint

2012-06-22 @ 15:57:42
URL: http://monsterscircus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen