LCHF-våfflor


Foto: Karin / bevemyrs blogg

I fredags var vi på våffelkalas i ett stort vackert gult hus på landet. Sandra, värdinnan själv äter enligt LCHF (low carb high fat) och bjöd därför på både LCHFvåfflor och på mer traditionella med vetemjöl. Jag passade på att prova båda varianterna. Även om jag föredrog den spröda, krispiga vetevåfflan (en våffla är ju alltid en våffla:)  så kunde jag konstatera att LCHF-varianten var en gott alternativ för den som vill hålla nere på kolhydrater.

LCHF-våfflan har en bas av ägg, grädde och fiberhusk och blir mer mjuk i konsistensen än den "vanliga" våfflan.


______________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

2 ägg
1 dl vispgrädde
1 tsk fiberhusk
1 knivsudd bakpulver

Gör så här: Blanda allt och låt det svälla en stund. Grädda.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Spännande recept. Jag följer ingen diet, men tycker det är roligt med annorlunda recept. Tack!

2012-04-03 @ 02:45:37
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen