Lingonmarmelad


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Som gravid finns det ju en hel del som står på "icke ätalistan", alltså sånt som anses vara skadligt för barnet i magen. Själv har jag längtat mig grön efter kex, marmelad och en krämig Brie nu i nio månader:)

Tidigare i dag passade vi på att suga i oss lite extra av det vackra vårvädret. Matsäck packades och lilltösen fick ge sig ut på sin första picknick. Njöt gjorde vi allesammans och själv proppade jag njutningsfullt i mig kex med Brie och hemkokt lingonmarmelad, toppat med några nötter. Supergott!

Lingonmarmelad är riktigt gott, det lite sura bäret tillsammans med sockret och en god ost är en riktigt behaglig kombination för gommen.
_______________________________________________________________________________________________


Lingonmarmelad:

Ingredienser:

500 g lingon
1/2 - 1 kg syltsocker (beroende på hur söt du vill ha den)

Gör så här: Koka lingon tillsammans med sockret i 5-6 minuter, häll upp på väl rengjorda glasburkar. Servera med ost och kex.



Underbara vår. Underbara ljus.


Vårvindar friska pinade kalufsen oredig:)


Varm choklad är njuuuuutning.


Blåsippan ute i backarna står.... Hurra för våren!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ser ut att ha varit en fin picknick :)

2012-03-14 @ 08:38:25
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh vilket härligt vårtecken med blåsippor!! :-D

2012-03-14 @ 15:41:51
URL: http://ensmakavkarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen