Verkligen supergott!


Foto: Karin / bevemyrs blogg


Jag har ätit många sallader i mina dar. Den här mangosalladen med yoghurt, röd currypasta och citron, serverad med kyckling är en av de absolut godaste. Riktigt riktigt läcker!:)

Ät den som huvudrätt tillsammans med stekt/grillad kyckling/fisk eller som tilltugg till någon form av annan maträtt.


______________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

1 kg kycklingfilé, i bitar
1 tsk röd currypasta
rapsolja
salt
peppar

1/2 isbergssalladshuvud, riven i småbitar
1/2 gurka, tärnad
1/2 rödlök, hackad
1 färsk mango eller 1 paket (250 g) fryst mango
1 citron, saften
1-2 tsk röd currypasta
1 1/2 dl yoghurt, naturell

Gör så här: Dela kycklingen och fräs den i rapsolja tillsammans med currypasta. Smaka av med salt och peppar (och ev andra kryddor du tycker om). Riv salladen i en skål och blanda ned gurka, rödlök och mango. Pressa citronsaften över. Rör ihop yoghurt och currypasta, smaka av med salt. Blanda salladen med yoghurten. Lägg upp på fat tillsammans med kycklingen. Servera.

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Vad spännande! Hade aldrig själv kommit på att kombinera yoghurt och röd currypasta, men det låter ju väldigt gott så den idéen tar jag med mig.

2012-03-16 @ 10:09:56
URL: http://www.frkdill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen