Korgen är ju ett perfekt snigelskal ju - rabarbersoppa



På väg till rabarberlandet.



Korgen är ju ett perfekt snigelskal ju:)




Ett helt gäng rabarber behövs.



En viss presition krävs för att stuva ner rabarbrarna.



Kånka hem hela härligheten till mormor.



Lagom stora bitar.




Rabarbersoppan fix och färdig. Sörpla o njut:)


______________________________________________________________________________________________




Ingredienser:

Rabarber 7-8 stjälkar, medelgrova
ca 1 1/2 dl socker
ca 7 dl vatten
1 kanelstång
ca 2 msk maizena eller potatismjöl

Gör så här: Skiva rabarbern. Koka den mjuk tillsammans med vatten och kanelstång. Red och smaka av med socker.



Kommentarer
Postat av: Katarina

Så söta bilder! Jag hittade rabarber på affären idag och blev så glad! Så det fick bli en rabarberpaj, mums. Rabarbersoppa är också mycket gott! Ha en fin fredag!

2012-05-18 @ 03:51:03
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Evalinn

Åh, perfekt snigelskal OCH pefekt rabarberkorg! :-)



Har inte testat med maizena, det måste jag prova!

2012-05-18 @ 09:06:55
URL: http://www.lillareceptboken.blogspot.com
Postat av: Sussie

Underbart!:-)

2012-05-18 @ 09:36:27
Postat av: Elektra

Åh, jag blir alltid så glad när jag tittar in här i bloggen. Härliga recept och underbara bilder! Drömmer om att bo sådär fint när jag är klar med mina studier. Tack för all inspiration. :)

2012-05-20 @ 13:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen