mellandagsscones

 
Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
När vi åt scones häromdagen smakade det så hiskeligt gott att vi var tvungna att knåda ihop en ny omgång till kvällsfikat igår.;)  Den här gången utan saffran. Tillsammans med den tända brasan i köket, grönt te, varm choklad, ost och marmelad blev det hela mellandagsljuvligt.
 
_______________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser (ca åtta bröd):
 
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
1/2 msk strösocker
50 g smör, rumsvarmt
1 ägg
1 dl mjölk
 
Gör så här: Blanda mjöl, bakpulver, salt och socker. Knåda in smöret så att massan blir smulig. Rör ner ägg och mjölk. Kavla ut (använd mer mjöl om det behövs) tll en 1 1/2 cm tjock platta, tryck ut cirklar eller kvadrater med ett mått. Grädda i 225 grader i ca 10 minuter. Dela och servera genast.
 
 
 
 
Mellandagarna bjuder inte bara på scones. Julklappslek avnjuts också.;)
 
Ett legoufo. Själv gillar jag skarpt den modiga gubben med grepen.;)
 
 Lillasysters virkade docka. Syrsan fick en av mormor förra julen HÄR
 
 
 1 år och 10 månader. Att knata runt med en egen dockvagn är storslaget. .;)
 
 
Bevemyrs på facebook
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Smarrigt med scones!!:) vilken fin dockvagn, syrsan har fått, minns själv hur populärt det var för mig när jag fick min första dockvagn!:)

God Fortsättning!! Kram...

2013-12-30 @ 09:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen