Kladdkaka med mjölkchoklad

 
Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Jag har bakat många kladdkakor i mina dagar. Väldigt många kan jag nog påstå. Recepten som finns är otaliga och jag har provat mig fram med olika ingredienser och kombinationer. Just nu är det här en STOR favorit. En perfekt kladdig chokladkaka med bitar av mjölkchoklad. Kan det bli bättre? Knappast.;)
 
Den femåriga sonen är en riktig simmare. Igår tog han simborgarmärket och det ville vi förstås fira. Att kalasa på just en kladdkaka är både festligt och gott. Så fick det bli.
 

_____________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
150 g smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl
 
Mjölkchoklad i bitar
 
Gör så här: Smält smöret och rör i övriga ingredienser. Smöra en form med löstagbar kant och häll ner smeten. Fördela chokladbitar i formen. Grädda i 175 grader (varmluft) 200 grader vanlig ugn i ca 20 minuter. Servera gärna ljummen med glass eller grädde.
 
 
 
 
 
 
 Tjohoo, 200 meter och ett simborgarmärke rikare ;)
 
Märkesskölden har blivit påfylld med några riktiga bragder i sommar....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen