Mors dag

 
Idag har min bror och jag slagit oss ihop och ägnat vår mamma lite extra omtanke. Gemensam lunch, en thaiinspirerad gryta hemma hos oss och tårta till dessert hemma hos honom. Ett trevligt och gott påhitt!
 
 
En uppskattad mor.

_____________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser thaigryta:
 
1 kg kycklingfilé eller motsvarande kött, skuret i mindre bitar
2 msk kinesisk soja
2 msk grön currypasta
2 pressade vitlöksklyftor
2 msk olja
2 tsk salt
2 burkar a 400 ml kokosmjölk
2 msk thai sweet chilisås
1 lime - skalet, rivet
1 msk soja
125 g salladslök, skuren i ringar
2 röda paprikor, strimlad
 
Toppa med:

1 kruka thaibasilika eller vanlig, hackad
Osaltatde cashewnötter
 
Gör så här: Fräs köttet och rör i övriga ingredienser. Toppa med basilika och nötter. Servera med ris.
 
 
 
 
 
Själv är jag från djupet av mitt hjärta så oerhört tacksam för att jag får vara mamma till tre. 
 
 
Tack till, dig, dig och dig.
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Du ska vara stolt över dina tre gulliga barn dem är så söta alla tre! en kopia av dig ;)
Kramar.

2013-05-27 @ 09:01:17
Postat av: Loffe

Några andra som är jättestolta över de tre barnen
är deras farmor och farfar på öa.
Tänk att få ytterligare en kull småttingar, då de tre som vi är mormor och morfar åt börjar bli vuxna.
På det här sättet håller vi oss unga. (tror vi).

2013-05-28 @ 18:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen