Gåtans lösning och en uppmaning till er bloggläsare

Nyligen bloggade jag receptet till "Kassler Bombay" och undrade över namnet på den här alldeles perfekt goda maträtten. Idag fick jag ett mail med gåtans lösning. Det visade sig att "Kassler Bombay" är en vinnare i sin klass och att receptmakaren vann finfina priser när rätten korades till bästa recept. Läs själva Birgittas mail:
 

 

 

"Du undrade över hur denna rätt fått sitt namn, ty det var för Dig en gåta. Det är jag som är upphovskvinnan till Kassler Bombay.

 

Hemmets Veckotidning hade 1997 en tävling om Sveriges festligaste kasslerrätt och i denna tävling knep jag 1:a priset med min Kassler Bombay, men mitt ursprungsrecept är lite ändrat - jag hade  t.ex inte både grädde och cremé fraiche i rätten.

 

Som pris erhöll jag en resa till Alsace tillsammans med bl.a mästerkocken Jan Boris Möller samt ett tjusigt halsband.

 

Nu har Du fått svar på Din gåta.

 

Ha en fortsatt bra dag och tack för alla härliga recept Du levererar!"

 


Tack säger jag och kan samtidigt passa på att uppmana fler att höra av sig till mig. NI är väldigt många som läser bloggen och nog måste det finnas fler som ruvar på receptskatter därute. Inte behöver maträtten eller bakverket ha vunnit priser. Det räcker kort och gott med att det smakar utmärkt. ;)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carina.

Men var skickar jag ev. recept till?

2014-03-14 @ 14:55:50
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Maila gärana till:

[email protected]

Tack!:)

2014-03-16 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen