Två skäl - en smörgåstårta

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
De senaste sex-sju gångerna har jag använt det här receptet när jag gjort smörgåstårta. Främst av två skäl. Dels är den otroligt smidig att göra och dels smakar den precis så där perfekt gott som bara en hemmagjord smörgåstårta kan smaka. Fler skäl behöver man inte. I alla fall inte i min smörgåstårtsvärld. ;)
 
 Även om ni inte syns så är ni många som hänger med mig här på bloggen. I nästa inlägg bjuder jag er på någonting riktigt riktigt gott  Ställ redan nu in smaklökarna på semla så garanterar jag er en höjdare. ;)
 
______________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
5-7 polarkakor (hela rundlar)

3 dl gräddfil
3 dl majonnäs
3 dl vispad grädde
370 g tonfisk i vatten (eller för den delen olja)  (2 burkar á 185g), utan spad
4-6 msk bostongurka
4 msk färsk hackad gräslök eller 1 paket frusen gräslök
2 krm svartpeppar
2-3 msk ketchup
 
Garnering:
400-500 g skalade räkor
200 g slanggurka skivas i tunna skivor
6-8 ägg, kokta och skivade eller hackade
1 påse blandad sallad
skinkskivor
ostrullar
Citronskivor eller klyftor
Dillvippor
Partytomater
....eller annat som du tycker är gott att garnera med
 
Gör så här: Vispa grädden och rör i majonnäs och gräddfil. Blanda ner övriga ingredienser. Varva fyllningen mellan lager av polarkakor. Toppa med ett lager fyllning och garnera sedan tårtan efter tycke och smak. Förvara svalt.
 

Kommentarer
Postat av: HelenaN

Det låter ju fantastiskt gott!

2015-02-04 @ 15:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen