Dragonsås

(null)
Foto: Karin / Bevemyrs blogg

Om du precis som jag tycker om dragon så kommer du att älska den här såsen. Perfekt till t.ex. sötpotatis och rotfrukter i ugn serverad med fläskfilé och grönsaker. 😊

Ingredienser:

1/2 rödlök, finhackad
1/2 msk äppelcidervinäger
1 /2-1 msk senap
2-3 msk torkad dragon
1 -  2 msk flytande kycklingfond
4 dl créme fraiche
Smör att steka i

Gör så här:
Fräs löken mjuk i lite smör, tillsätt övriga ingredienser och låt allt puttra i 5 minuter. Smaka ev. av med lite salt. Servera till kött, rotfrukter i ugn/ris och sallad.


Kommentarer
Postat av: charlotte

Jag undrar vilken senap du använder, vanlig dijon eller?
Charlotte

2018-12-05 @ 21:36:57
Postat av: Karin / Bevemyrs blogg

Hej!
Orginalreceptet är med dijonsenap men jag har provat med olika varianter, senast sötstark. Det funkar det också tycker jag.😊

Hälsar Karin

2018-12-06 @ 06:12:50
Postat av: Jessica

Hej!
Jag provade den här såsen för ett tag sen och den är så god att jag ska servera ikväll till min nyårsmeny👌🏼😊
Tack för alla goda tips.
Gott Nytt År till dig

2018-12-31 @ 08:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen