Smörgåstårta


                                                                               Foto: Karin / bevemyrs blogg


De senaste femton åren har jag bjudit på smörgåstårta när jag fyllt år, samma recept varje år. Det låter ju otroligt supertrist och enformigt men jag lever lite under filosofin "varför överge ett vinnande koncept?"=) Den är faktiskt i sin enkelhet väldigt god och förtjänar att upprepas år efter år!

Ingredienser ca 6 port:
2 långfranskor (skivade)
3 dl grädde
3 dl gräddfil
3 dl majonäs
1 purjolök
1 burk tonfisk
lite salt

Garnering:
Ägg
Räkor
Gurka
Partytomater
Skinka
Stenbitsrom
Citron
Ost
...annat man tycker är gott!

Gör så här:
Vispa grädden och rör i gräddfil och majonäs. Finhacka en purjolök, rör ner den och tonfisken i gräddblandningen. Smaka av med lite salt. Lägg 8 bröd på en bricka, bred ut röran över, lägg på ett nytt lager och gör så i tre lager. Garnera efter tycke och smak.


Kommentarer
Postat av: Eva

Den har jag smakat, den vill jag äta fler gånger! Mums!!

2009-04-28 @ 16:22:28
Postat av: Karin

Ja, visst är den god!!!

2009-04-28 @ 16:23:43
Postat av: Kalle

Den är jättegod, man håller sig mätt länge och den passar att äta i flera dagar!

2009-04-28 @ 18:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen