Dufvenkrooks chili- och chokladglögg




Foto: Karin / bevemyrs blogg

Har sneglat en hel del på årets utbud av lättvinsglögg, provat några och fastnat för en. Drog mig lite för att plocka fram plånboken och ta med mig den osannolika kombinationen med glögg/chili/choklad hem. Tänkte något skeptiskt i stil med att det inte borde finnas en rimlig chans att den smakade gott. Men gott folk, det gjorde den! Mer än helt ok, den heta eftersmaken av chilin gjorde smakupplevelsen till något utöver det vanliga i glöggsammanhang! Ett lite hetare tips till årets glöggmys är alltså Dufvenkrooks chili- och chokladglögg!=)

Kommentarer
Postat av: Cattie

Men Karin, skådar jag verkligen fabriksgjorda pepparkakor staplade i bakgrunden!? ;-))))))

2009-12-03 @ 08:04:52
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Hahaha!!! Även solen har sina fläckar vet du!;)

2009-12-03 @ 08:11:03
Postat av: Sussie

Tack för tipset, den glöggen ska jag prova!

2009-12-03 @ 17:50:32
Postat av: Maria

Tyckte också den var god! Ett tips är att blanda i lite whiskey, mums!

2009-12-07 @ 19:42:49
URL: http://livinglikephia.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag håller helt och hållet med! Det låter som en riktigt knasig kombination, men det är så god. Så våga prova den!

2009-12-09 @ 16:17:33
URL: http://olofssson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen