Kokoskyckling


                                                                                Foto: Karin / bevemyrs blogg
Jag fullkomligt älskar thai-inspirerad mat och Mats är en naturbegåvning när det gäller att laga den. Förstår inte riktigt hur och vad han gör men det blir alltid lika gott!! Just den här lite "lätta" känslan tilltalar mig, mycket grönsaker, färsk ingefära, den milda kokossmaken och hettan som piri-piri ger! Hoho jaja!!!! Den här kokoskycklingen är en av Mats skapelser och väldigt, väldigt god!
Ingredienser:
Kycklingfilé (1 kg)
2 gula lökar
1-2 piri piri
2 röda paprikor
1 gul paprika
2 burkar kokosmjölk
1 tsk riven ingefära
2 hönsbuljongtärningar
1- 2 dl matlagningyoghurt
1 msk socker
grillkrydda
salt 
peppar
Gör så här:
Skär kycklingen i lagom stora bitar, fräs och krydda med grillkrydda, strimla lök och stek den också. Rör ner alla övriga ingredienser utom paprika och lime. Låt grytan sjuda en stund! Lägg i strimlad paprika och koka dom mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med ris, torkade tranbär och lime.
 

Kommentarer
Postat av: Kalle Bevemyr

jag tycker bilderna är toppenfina särskilt Fabians mössa skulle jag villa ha mönster till. kakorna med blommor på är läckra kan man äta dom? blommorna menar jag

2009-05-22 @ 22:50:01
Postat av: Karin

Haha!!! Näe, skulle nog inte vilja sätt i mig den där blomsteruppsättningen!=)



Visst är lillungens mössa superfin!!

2009-05-23 @ 00:18:40
Postat av: Anonym

hej karin vad söta dom är på kortet det låter supergott som du lagar och bloggar kramar NK

2010-12-10 @ 19:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen