Antagligen dagens godaste våfflor!:)




Foto: Karin / bevemyrs blogg

Dagen till ära ska jag servera er svårslaget goda våfflor med bl.a hasselnötsgrädde, hallon och vit choklad!

I många år använde jag färdig mix när jag skulle grädda våfflor, när jag sedan testade att göra egen smet insåg jag att det i princip var lika enkelt men väldigt mycket godare, så mycket mera smak när ordentliga råvaror används. Vad du sedan har på våfflorna beror ju egentligen bara på vad de egna smaklökarna tycker.

På bilden syns några olika varianter som jag tycker är gott: grädde med blåbär, hasselnötsgrädde med hallon och vit choklad, grädde och mjölkchoklad, hasselnötsgrädde med vindruvor samt grädde och pumpamusli (kika här).

Ingredienser:

3 1/2 dl vetemjöl
4 dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 nypa salt
smör till stekning

Hasselnötsgrädde:

Några msk hasselnötskräm (typ Nutella)
Några dl grädde

Gör så här: Blanda ingredienserna till våffelsmeten i en bunke. Grädda med smör i ett duktigt hett våffeljärn. Häll grädde i en skål och klicka i några matskedar hasselnötskräm, vispa tills det tjocknat. Servera våfflorna med hasselnötsgrädde, hallon och vit choklad. GOOOOTT!!!!


Kommentarer
Postat av: Cattie

Precis vad som står på vår kvällsmeny! :-)...Har du testat våfflorna på Färgagården sommartid? De har en variant med räkor/gräddfil(?) som verkligen är divine!!! Rekommenderas!!! :-)

2010-03-25 @ 09:50:46
Postat av: Sandra

Det där såg inte lite gott ut!! :D

2010-03-25 @ 11:35:43
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Charlotte&andré

Kul att du kikade förbi! Vilka underbara bilder och recpet du har, keep up the good work.



Hasselgrädde skall prövas!

2010-03-25 @ 20:47:44
URL: http://vinomat.blogg.se/
Postat av: Erika

Åhhh så gott det där ser ut!!!

2010-03-26 @ 12:31:19
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Cattie"

Ja, våfflor är ju så himla gott! Jag har inte testat Färgaregårdens variant, konstigt med tanke på hur farligt nära det är att slinka ditt från jobbet!!? Låter gott hursomhelst! /Karin

2010-03-28 @ 11:35:23
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Sandra, Charlotte&Andrè, Erika"

Det är gott...jag lovar!!! Testa hasselnötsgrädde och ni är fast!!:)

2010-03-28 @ 11:36:59
Postat av: Lina

Ser riktigt gott ut :) Våffeltillbehör går att variera på otroligt många olika sätt :) Kul att testa lite olika!

2010-04-02 @ 18:10:45
URL: http://linabakar.blogg.se/
Postat av: m y y s a n o l s s o n

åh gud va mumsigt! :))

Perfekt att kika in på din blogg när man har brist på efterrätter och liknande! :D<3 kramar

2010-04-06 @ 12:38:16
URL: http://prinzessiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen