Hillary Clintons kakor och utflykt under trappen


Foto: Karin / bevemyrs blogg

En ledig dag för lite sedan bestämde sig lillungen och jag för att göra en utflykt till kojan under trappen. Vi bor i en gammal grosshandlarvilla från 1906, trappen är skev och knarrig, med andra ord helt perfekt att husera under. Vi packade med småkakor i en gammal plåtburk, en termos med varm choklad och några bamsetidningar. Sen satt vi där och läste, myste, knaprade kakor och drack choklad. Ibland känns livet bara för underbart!!:)

Kakorna då, jo tidigare hade jag snubblade över något som påstods vara Hillary Clintons kakor, ingredienserna såg lovande ut, bakade sent en kväll, de färdiga kakorna blev fullständigt oemotsåndligt, beroendeframmkallande, nästan lite jobbigt goda:) Skulle det visa sig vara sant att det verkligen är Hillarys kakor så kan jag intyga att den damen minsann vet hur en kaka ska smaka!!:)


I nästa blogginlägg åker vi på mc-mässa!:)
_____________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

250 g smör (rumsvarmt)
2 dl brun farinsocker
1 dl socker
2 ägg (lätt vispat)
4 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
4 1/2 dl havregryn
4 dl hackad choklad (använd det du tycker är godast, mörk eller ljus)

Gör så här: Vispa ihop smör, farinsocker och socker. Blanda i ägg, vaniljsocker, mjöl, salt, bakpulver, havregryn och till sist hackad choklad. Rulla till ca 24 bollar som du placerar på bakplåtsklädda plåtar, grädda i 175 grader i ca 8-10 minuter.


Foto: Karin / Mats / bevemyrs blogg

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vilken mysig koja ni har!:-)

2011-01-30 @ 20:05:08
Postat av: Felizia

Jag älskar din blogg! Den är så mysig :)

2011-01-31 @ 21:31:40
URL: http://ugglas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Karin jag älskar din blogg den är så mysig kramar NK

2011-02-08 @ 19:57:27
Postat av: Linda

Hej på dig! Jag hittade nyss hit för första gången och ville berätta att jag blev överförtjust! Har nu lagt till din fina blogg i mina favoriter.



Tack!



Hälsningar Linda

2011-02-17 @ 10:59:05
URL: http://lindasvitatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen