Galettpicknick vid ett franskt Chateau

(null)
Foto: Karin / Bevemyrs blogg

Galetter är en specialité här i Bretagne, det är en slags stor tunn pannkaka bakad på bovetemjöl. Den fylls med t.ex socker, sylt eller smör, men även fyllningar som kalkon, salami, räkor och ost är vanligt. Själva packade vi med oss ett gäng och åkte till ett chateau. En alldeles ljuvlig picknick i skuggan av några palmer och med rinnande och kluckande vatten omkring oss blev det.❤️

(null)

(null)


(null)


(null)

(null)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så glad att du är tillbaka med din blogg, gillar dina recept och jag använder mig ofta av dem.😊
Charlotte

2018-07-22 @ 14:02:54
Postat av: Anonym

Så glad att du är tillbaka med din blogg, gillar dina recept och jag använder mig ofta av dem.😊
Charlotte

2018-07-22 @ 14:02:54
Postat av: Karin / Bevemyrs blogg

Det var roligt att höra!😀

2018-07-29 @ 08:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen