Pastasallad med fetaost, soltorkad tomat och oliver

(null)

Idag gör jag en liten avstickare från planen att servera er min favoritdessert som jag lovade i mitt senaste inlägg, den kommer senare. 

Jag jobbar som lärare på ett av Sveriges smartaste 😉 universitet och igår hade vi terminsavslutningsfest. Knytkalas med all sköns godsaker. Själv bidrog jag med en krämig och smakrik pastasallad fylld med fetaost, soltorkad tomat, italienska kryddor och oliver. I kombination med allt annat blev det en hejdundrande salut för kommande ledighet och lata dagar. 

Salladen är även perfekt att t.ex ha med sig på utflykt eller som tilltugg till grillmiddagen.

Ingredienser pastasallad (en rejäl sats).

500 g Fusilli okokt pasta, som kokas efter anvisningarna på förpackningen, skölj av och låt svalna
10 dl gräddfil
5 påsar Knorrs Italienska dressingsmix (små påsar torrpulver som brukar finnas i de flesta matvaruaffärer)
1 burk soltorkade tomater i olja, skärs i mindre bitar
2 paket fetaost, tärnas
1 burk kärnfria oliver

Gör så här: Blanda allt och servera. Gott som sjutton!☺️

I nästa inlägg plockar vi fram rabarbersmakande minnen från barndomen.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen