Kycklinggratäng


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Den här kycklinggratängen har jag ätit många, många gånger. En tveklös och ohotad etta när det handlar om vilken kycklingrätt jag lagat oftast!

Om allt går som jag vill ska vi spana in ryska tebollar här på bloggen i morgon!:)

___________________________________________________________________________________________

Ingredienser till kycklinggratängen:

1 påse kycklingfilé
3 dl okokt ris (som kokas:)
5 dl grädde (går bra med någon magrare variant bara den går att vispa)
2 dl majonnäs
1 dl ketchup
2 dl riven ost
1 stor riven lök
2-3 pressade vitlöksklyftor
Salt
Peppar
Grillkrydda

Gör så här:  Koka riset och lägg det i botten på en gratängform. Skär kycklingen i småbitar, stek och krydda. Fördela kycklingbitarna över riset. Vispa grädde, rör i majonnäs, ketchup, ost. lök och vitlök. Smaka av röran och salta eventuellt. Häll grädd- och majonnäsröran över kycklingen. Grädda i 225 grader i ca 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm! Ser jättegott ut! Det här receptet sparar jag bland mina favoriter! =)

2010-04-12 @ 08:20:07
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Jerka

Ser väldigt gott ut!!



Kramar!!

2010-04-12 @ 10:39:10
Postat av: Linda

Kycklinggratäng låter jättegott!

2010-04-12 @ 10:41:21
Postat av: Eva

Det där ser verkligen jättegott ut! Jag kan förstå att det är en favorit hos dig!:)

2010-04-12 @ 17:38:25
Postat av: KoLP

Den gratängen kommer vi säkerligen att prova. Det vattnas redan i smaklökarna. Kram.

2010-04-12 @ 19:47:05
Postat av: Lotta N

Det här måste jag prova! Vi gillar kyckling här hemma. Jag lagade soltorkad tomatkyckling i lördags, och det kommer vi göra igen! Mycket gott. Såg dig förresten i tidningen häromdagen :-)

2010-04-12 @ 21:46:20
Postat av: Ann-Sofie

Enkel,god rätt, perfekt att ta med som matlåda.

2010-10-15 @ 11:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen