Grön kycklingcurry


Foto: Karin / bevemyrs blogg

En av mina trevliga kollegor tipsade om en ovanligt lyckad kokbok om det thailändska köket "Världsköket Thailand" (hittade ingen vidare bra länk men är du nyfiken kan du alltid kika här:). Jag lånade med mig ett ex hem och började med att provlaga en kycklinggryta med grön currypasta. Gott blev det!!!

Vad som antagligen är världens godaste hemlagade godis ska vi njuta av i nästa blogginlägg, håll till godo!:)
_____________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

kycklingfile
1 skivad gul lök
1 finhackad vitlöksklyfta
3 msk grön currypasta
4 dl kokosmjölk
1 1/2 hönsbuljongtärning
1 msk fish sauce
2 msk soja
1/2 lime, rivet skal och lime
lite socker

Gör så här: Bryn kycklingen, salta och peppra. Rör i övriga ingredienser och låt småsjuda i ca 20 minuter. Smaka av med salt, socker och ev mer lime. Servera med ris och sallad.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Thaimat är gott!!

2010-05-18 @ 17:59:02
Postat av: Nena

Jag gillar bade kyckling och curry sa det har receptet maste jag skriva upp och testa:))

2010-05-18 @ 22:27:33
URL: http://www.paradiserecipe.com
Postat av: Jens

Kul att du serverar thaimat på din blogg, det är uppskattat!

2010-05-18 @ 22:36:19
Postat av: Mikaela

vilka underbara bilder! har du så många olika sorters porslin? :=)

2010-05-19 @ 14:31:09
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen