Pork Pies, Sausage Rolls och Scotch eggs


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Med risk för att trampa någon färdigmatsälskande skotte på tårna nu:)

När jag var på Morrisons (ungefär som Ica, Coop eller liknande) för att handla kvällsmat kunde jag inte låta bli att fråga en av de anställda om några tips på typisk Brittisk snabbmat. Jag tänkte mig något i stil med korv med bröd och Felix färdiga pajer. Som svar fick jag Sausage Rolls, Pork Pies och bonusrätten Scotch eggs. Pork Pies är en slags paj med kryddad fläskfyllning som värms i ugnen eller mikron. Sausage Rolls är fläskkorv inbakad i smördeg som antingen äts kall eller varm. Scotch eggs är ett hårdkokt ägg med korvsmet runt som rullats i bröd och äts varmt.

Ja hur smakade då allt det här. Sausage Rolls ser ju för bedrövligt oaptitligt ut med den bleka lite småprickiga korven men smakade faktiskt gott, flera stycken slank ner i ren förtjusning! Fläskpajen har lite kattmatsvarning i utseendet men ser ju trots allt ganska aptitlig ut, smaken däremot var absolut inget att hurra för, usch rent ut sagt! Scotch eggs ser trevliga ut, själv fick jag känslan av en lite mer vuxen variant av Kinderegg:) men hualigen så ogott.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att mitt första möte med Brittisk färdigmat inte banade väg för att jag ska fortsätta inventera i snabbmatshyllorna:)

Däremot kan jag rekommendera ett besök i mysstaden Oban om ni har vägarna förbi Skottlands västkust!!:)

I nästa blogginlägg äter vi Skotska godsaker igen!:)



Foto: Karin / Mats / bevemyrs blogg


Kommentarer
Postat av: Anna

Hmmm, bäst att hålla sig borta från pajen och äggen!:) Oban ser ut att vara en fin stad!

2010-11-17 @ 13:58:05
Postat av: Camilla K

Vilka spännanade rätter! :) Bilderna är som vanligt fantastiskt fina! Ser alltid underbart fina kokbokspärmar framför mig när jag tittar på dina bilder!

Maträtterna skulle jag faktiskt mer än gärna hoppa över! ;)

2010-11-17 @ 15:45:46
URL: http://camillak.com
Postat av: Anonym

Hej Karin Fina Bilder på Dig och Fabbe Kramar Nanny

2010-11-17 @ 18:08:58
Postat av: LoU

Oj tapp nästen lidt andan när jag går igenom dina bilder, og alt jag kan kom mig för til og säga är WOW....hur lygges du få det vackre ljuset i dine bilder!? en proffsig systemkamer ele en ovaenligt talangfull fotograf:)vad de så än e så njuter jag til fullt:)

Smarrige recept bjuder du på med....kan ju ikke bli bättre!

Väneligen

Lou Wol

2010-11-18 @ 18:26:04
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Camilla K och LoU"

Oj, nu blir jag både generad och stolt över så mycket beröm!! Tack snälla ni, det värmer långt in i själ och hjärta!



Kameran jag använder är varken avancerad eller särskilt fin, däremot försöker jag fota utomhus i så fint väder som möjligt!:) /Karin

2010-11-19 @ 10:18:08
Postat av: Therese

Vart är det någonstans?

2010-12-09 @ 18:21:05
URL: http://blommasrobin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen