Bullen - En god vän på resan


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Att ge sig ut på långresa utan kylskåp kan emellanåt vara en matmässig utmaning. Att äta konserver tillhör inte det bästa jag vet, mycket smakar helt enkelt eländigt. Hualigen för både det ena och det andra. Det dåliga betyget konservklassen till trots så finns det ett par varianter som för min egen del med lätthet kan konkurera med sina mer färskförvarade kusiner. Bullens pilsnerkorv och Felix Gulaschsoppa. Korven passar till det mesta, mos, bönor, pasta och som på bilden i traditionell tappning med bröd.





En burk het soppa slank här om kvällen ner i tillsammans med färskt bröd och Holländsk ost. Gott! Burken blev liggandes i soppåsen ute absiden på tältet. Mitt i natten vaknade vi av att ett djur smugit sig in i tältet och mumsade i sig resterna och slickade burken ren. Mats som är den mer modiga av oss, kikade ut och fotade odjuret med sin telefon. Nattgästen visade sig dock bara vara en hungrig igelkott. Så gott folk - med andra ord, Felix Gulaschsoppa får bästa betyg av kotteklassen också:)






I nästa inlägg fortsätter vi in i södra Beligien och ni får reda på vilken som är Belgarnas egen favoritchoklad!



Kommentarer
Postat av: Finurliga Fröken

Oj va gott med bullens! Det gillar jag verkligen även om jag som du inte är så förtjust i burkmat. Kram

2011-07-27 @ 21:55:54
URL: http://finurligafroken.blogspot.com
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Finurliga Fröken"



Ja bullens håller verkligen sin korvklass!:)



2011-08-06 @ 08:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen