Thaigryta med röd curry

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Hela familjen älskar thaimat och det här receptet är en stor favorit. Liten som stor glufsar med god aptit. ;)
 
Då detta är min egen receptbok gör jag en anteckning för min egen skull. Bästa receptet! Enkel och supergod!
____________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
800-1000 g kycklingfile, strimlad
olja att steka i
3 vitlöksklyftor, pressade
färsk ingefära, en tumme, riven
2 msk röd cyrrypasta
2 tsk soja
2 lime, skal och saft
1 msk rörskocker
2 msk fytande kycklingfond
1 msk asiatisk fisksås
5 dl kokosmjölk
 
Gör så här: Stek kycklingen i lite olja, krydda med salt och peppar. Blanda i vitlök och lime och fräs ytterligare en liten stund. Rör i övriga ingredienser och låt alla sjuda några minuter. Servera med jasminris, tomat och sallad.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har precis hittat din fina inspirerande blogg! Här kommer jag verkligen botanisera bland recept i framtiden. Söderköping är sommar för mig och min familj extra roligt att känna igen sig där i många av dina foton. Mvh Sofia

2017-05-31 @ 20:50:55
Postat av: Carina Lindh

God Jul!

2017-12-21 @ 09:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen