Laxfilé med mögelost, krutonger och rökt lax




Foto: Karin / bevemyrs blogg

Har jobbat min första dag på en sådär sju åtta veckor och kände att det var läge att muntra upp livet med lite extra god mat=). Valet föll på lax. Älskar verkligen lax!!!

När jag pluggade för några år sedan fick jag det här receptet av en kurskamrat. Väldigt enkelt och väldigt gott!! En lite  ovanlig blandning av laxfiléer, rökt lax, mögelost och krutonger. Så pass gott att det något år fick bli huvudrätt på nyårsaftonens meny!

Ingredienser:

Laxfiléer
Rökt lax
Grönmögelost
Krutonger

Gör så här: Placera filéerna i en form, lägg den rökta laxen över. Smula på ost och avsluta med att strö över krutonger. Grädda i ca 200 grader i 20 minuter.

Kommentarer
Postat av: Jerka

Det där såg fantastiskt gott ut och med mögelost kan det ju knappast bli annat.



Och 20 min kan ju tom jag undvara.

2009-08-11 @ 20:22:04
Postat av: Karin

:)



Mmmm....det är verkligen jättegott!



Kram!!

2009-08-11 @ 21:10:11
Postat av: Pernilla G

Tack för tipset! Recept med lax kan man inte få för många av.

2009-08-11 @ 21:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen