Lövbiffsrullar med mozarella och soltorkad tomat




                                                                         Foto: Karin / bevemyrs blogg

Här om dagen satt Jerker, Ante och jag och åt på varsin torr macka till lunch. I sådana stunder är det lätt att drömma sig bort till lite mer kulinariska måltider=), Ante började prata om någonting som bara var sådär superenkelt och jättegott, nåt som vi andra borde testa. Stekt lövbiff fylld med en blandning av mozarella och soltorkad tomat.

Idag, återigen med en bedrövlig lunch i minnet, Jerker och jag tuggade i oss varsin grovmacka med ynkligt lite mjukost och Ante åt dagen till ära en fettdrypande "Billys pan pizza" (förlåt om jag avslöjar dina matvanor nu Ante=)=), gjorde jag slag i saken och provade lövbiffstipset. Resultatet var strålande och magen njöt av välbehag. Verkligen jättegott!!

Ingredienser:

Lövbiff (4 st stora skivor)
Mozarella (två små paket)
Soltorkad tomat i olja (8-10 st)
Salt
Peppar

Gör så här:
Skär tomaterna i småbitar och mosta ihop dem med osten, salta och peppra. Fyll önskat antal lövbiffar med ostblandningen, rulla ihop och krydda med grillkrydda. Stek dem först med skarven nedåt så att rullen förseglas, stek den sedan runtom. Servera med ris/klyftpotatis/pomme, sås och sallad.

Själv hällde jag på lite grädde när rullarna var färdigstekta, kryddade med lite vitlök, mango-curry, sirap och VOILA!! Mästerligt!!!=)
.

Kommentarer
Postat av: Jerka

Vad då torra?? Jättegott med mackor!!

De idag var ju riktigt riktigt smaskiga?!



Nästan så att eftermiddagens lyxfikabröd var onödigt mitt i allt kulinariskt frossande=)



Kram!!

2009-08-18 @ 21:51:15
Postat av: Cattie

Hahahhah...Då både jag och maken (tragiskt nog?) gillar Billys Pan Pizza på riktigt blir det sällan kulinariska äventyr hemm hos oss...Dessa rullader är dock ett säkert kort när man börjar tröttna på skräpmat...;-)))

2009-08-19 @ 13:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen