Laxgratäng med het chiliröra




Foto: Karin / bevemyrs blogg

Lax är gott, chililax tillsammans med räkor i en gratäng är fantastiskt gott!;)


Ingredienser:

4 st laxfiléer
1/2 tsk salt
2 burkar paprika- och chilicremefraiche
1 msk sambal oelek
1-2 tsk brun farin
1 citron (saft)
riven ost
räkor
dill
partytomater
citron

Gör så här: Sätt ugnen på 225°. Gör potatismos efter tycke och smak, själv tycker jag om att blanda i lite socker, salt, peppar och så varm mjölk förstås. Lägg sedan laxskivorna i en ugnssäker form. Strö över saltet. Blanda creme fraiche med citronsaft, sambal oelek och farin. Bred blandningen över laxen. Klicka moset runt om laxen och strö osten över lax och mos. Tillaga mitt i ugnen ca 20 min. Dekorera med räkor, citron, dill och tomater.


Kommentarer
Postat av: Louise

Den där ser jättegod ut!

2009-12-10 @ 08:56:23
Postat av: Maria

Jag älskar lax, den här gratängen måste jag prova!

2009-12-10 @ 11:08:21
Postat av: Birgitta

Vilken god laxrätt. Jag älskar lax och ska absolut göra din goda gratäng. Än en gång VILKA FINA BILDER!!!



Kram Birgitta

2009-12-10 @ 12:26:19
Postat av: Erik

wooow, vilka fina bilder!

2009-12-10 @ 17:16:03
Postat av: Perfekta Prinsessan Pernilla

åååh. lax! jag älskar lax, tyvärr är jag sambo med en fiskhatare. men jag ska nog testa den här godingen när jag är uppe hos föräldrarna över jul, dock utan räkor för det tycker inte jag om.



hoppas du har en bra dag!

2009-12-10 @ 17:46:22
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Klara

Vad gott det ser ut! Fina bilder och inspirerande!

2009-12-10 @ 19:25:31
URL: http://klarakling.blogg.se/
Postat av: Justina

Toppenfin blogg, den kommer jag att följa!

2009-12-11 @ 16:38:34
Postat av: Veronica

Hej! Nu har jag gått igenom många av dina recept och fastnat för detta. Det blir huvudrätt när vi bjuder över några vänner på påskmiddag. Det ser underbart gott ut!



Vänliga hälsningar

Veronica (från fotokursen...)

2010-04-02 @ 10:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen