Färgglada muffins med philadelphiafrosting





                                                                              Foto: Karin / bevemyrs blogg

Även om jag är en av dom som verkligen gillar regn så kändes det som att det nu var dags att lätta upp allt det gråtrista med några färgglada och smaskiga muffins! Mina föräldrar fick äran att bli bjudna och jag tror dom föll i god jord!=)

Själva muffinsen är gjord på en vanlig smet som jag proppat med hackad choklad, testade sommarens nyhet från Marabou "Jordgubb",  ingen jättefavorit att äta rätt upp och ner, några bitar räcker. I muffinsarna blev det däremot en god kombination med allt det andra. Glasyren är gjord på philadelphiaost, jääättegod!!! Ser ju lite barnsligt kul ut också när man färgar den i olika färger. Kanske nåt för kommande barnkalas?


Ingredienser grundsmet:

6 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
150 gr mjukt smör
3 dl socker
3 ägg
2 dl mjölk

Gör så här: Rör ihop mjöl, bakpulver och salt. Tillsätt resten av ingredienserna (och eventuella smaksättare) och fördela smeten i muffinsformar. Grädda i 175 grader (vanlig ugn), 150 grader (varmluft) i ca 30 minuter.

 

Ingredienser till glasyren:

100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör
300 g (1pkt) florsocker
0.5 st citron, saften

Gör så här: Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt. Rör i osten och färga ev smeten i olika färger. Bred på muffinsarna och dekorera. 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Hejsan!! Hoppas att allt är bra med er!!Här har den stora nedräkningen börjat, jag jobbar 8 dagar till sedan åker vi till Järvsö!!! Marko är sjukt impad över dina fina bilder och är övertygad om att du har värsta systemkameran!? Jag hade för mej att du hade en vanlig digital kamera, men det kan han bara inte tro!!!Vi behöver lösa denna konflikt!=)

Har hört att du undrar hur det går på jobbet...Måste säga att jag supertrivs!!!!Jobbar nu 75%!!! Må så jätte gott!!!!Massor av kramar från oss!!!

2009-07-13 @ 21:11:11
URL: http://sandrasstege.blogspot.com
Postat av: Vivvi

Jag tycker du tar otroligt vackra foton. Funderar på att köpa en bättre kamera. det får nog bli lite bättre digitalkamera. Måste fråga hur du gör när du skriver på dina foton är det i photoshop?

Måste ju självklart ge dig beröm för dina söta muffins också de ser jätte smarriga ut.

2009-07-14 @ 09:37:42
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Karin

Sandra. Jodå, allt är bara bra! Superkul att du trivs på jobbet och underbart att ni ska åka till Järvsö!!



Haha!!! Då ska jag försöka reda ut denna kameratvist, fast jag måste börja med att tacka för berömmet, gör mig alltid glad när någon gillar fotona jag tar.



Måste nog ge dig rätt Sandra, de allra flesta fotona är tagna med en fyra år gammal liten minikamera "Nikon Coolpix" med 5,1 megapixlar, den ryms gott och väl i byxfickan och kostade inte mer än 1900:- i inköp. Den tar väldigt bra foton i skapligt "naturligt" ljus och jag älskar den. Problemet med den lilla godingen är att den inte tar lika bra bilden i mörkare miljöer (typ mer än halva året här i Sverige=) så för några veckor sedan köpte jag en lite mer avancerad kamera, en systemkamera "Nikon D60" som är mer ljuskänslig. Ruggigt kul att fota med den också t.ex. "trutarna" och "Fabian som skrattar" här på bloggen.



Ha de nu jätteskönt i Järvsö, så får vi träffas och prata av oss vartefter!



Kram



2009-07-15 @ 22:58:17
Postat av: Karin

Vivvi, tack för att du gillar mina bilder också!!!



Jag använder en liten bärbar MacBook när jag redigerar bilderna här till bloggen, redigeringsprogrammer heter Adobe Photoshop och är väldigt smidigt, det där med att skriva på bilderna är enkelt men gör ju att fotona ser lite "snyggare" ut=). Vet inte riktigt hur det fungerar om du har en PC-dator.

2009-07-15 @ 23:10:04
Postat av: Linnea

jätte söta muffins! Jag tycker denenitift Fabian ska på dom på sitt barnkalas i framtiden! Jätte fina är dom och dom ser goda ut med.

2009-07-17 @ 08:15:28
URL: http://bevermyrskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen