Chokladkaka med polly

                                                       Foto: Karin / bevemyrs blogg

 

Det här är en riktigt supersmarrig godiskaka!! Oväntat god!!! Värd att testa om du är riktigt sötsugen! Jag brukar variera mig lite, ibland gör jag den med mörk choklad och får en lite mer "vuxen smak" och ibland med en vanlig chokladkaka, då blir den mer sötgod!

Ingredienser:

3 ägg
2 dl socker
200 gr choklad (mörk, tex marabou eller blockchoklad om du vill ha lite mer kakaosmak eller en vanlig om du vill ha lite mer godissmak)
100 gr smör
½ dl vetemjöl
1 påse Polly orginal

Gör så här:

Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och lägg i chokladen och rör tills den också smält. Blanda ner chokladsmeten i äggsmeten och tillsätt mjölet rör om och häll i Pollyn.

Häll smeten i en form med avtagbara kanter. Grädda i 175 grader, ca 30 min.


Kommentarer
Postat av: Lenny

Åå, ser jätte god ut! Den måste jag prova.

2009-06-30 @ 19:40:36
URL: http://bevermyrskan.blogg.se/
Postat av: Eva

Kladdig men jättegod! Gärna som efterrätt med grädde till!! /Eva

2009-07-01 @ 15:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen