Kyckling i vin



                                                                                Foto: Karin / bevemyrs blogg

Om man bara ska laga en enda rätt från min blogg så välj den här!!! Antagligen världens godaste kyckling i vin!!=) Väldigt, väldigt enkel och väldigt väldigt god! Den har med framgång serverats både på storfester, bröllop och födelsedagar! Såsen är smått beroendeframkallande!

Ingredienser:

1 kg kycklingfilé (gärna fryst)
2 dl rött vin (ej matlagningsvariant)
1 dl kinesisk soja
4 dl creme fraiche 

Gör så här:
Tina filéerna i marinad gjord på vinet och sojan i ca 3-4 timmar. Sätt in marinaden och kycklingen i ugnen och låt den stå där i ca 30 minuter (du får titta lite och se om den är klar, det beror ju lite på kycklingarnas storlek), 200 grader (vanlig ugn), 175 grader (varmluft). Sila den varma marinaden ner i en kastrull, häll i creme fraiche, rör om och låt såsen bli varm! Servera med klyftpotatis (gärna kryddad med kummin) eller ris!


Kommentarer
Postat av: Vivvi

Min middag blir exotisk kyckling. Recept finns på min blogg.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-10 @ 23:03:22
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej Karin!

Jag har nyss skrivit ner ingredienserna till denna kycklingrätt. Ska laga den till nyårsafton. Ser supergott ut. Nu vet jag vad jag ska ta alla recepten ifrån. Från din helt helt underbara blogg!!! Du får ALDRIG lägga ner bloggen!!! Lova det!!!

Ha det så gott.



Jag får önska din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!



Kramar/Birgitta

2009-12-28 @ 21:53:40
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Birgitta"

Hej! Ett riktigt bra val du gjort, den där kycklingen är verkligen en stor favorit hos mig!



Du gör mig riktig glad med allt ditt beröm (jag rodnar och ler) och bloggar på så gott jag kan och hoppas att det blir bra! Tusen tack som sagt!!



GOTT NYTT ÅR och Kram!!

2009-12-29 @ 21:53:43
Postat av: Birgitta

Tusen tusen tack Karin för receptet!!! Det smakade SUPER SUPER GOTT!!!! Alla som var hos oss och åt av maten tyckte att det var verkligen kanongott. Såsen var ju makalös!!! Det var nog den godaste kycklingrätten som gjorts i detta hem. Ska göra den många många gånger framöver. Än en gång TACK!!!

GOTT NYTT 2010!!!!



Kramar/Birgitta

2010-01-01 @ 00:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen