Matmuffins med fetaost, brie, timjan och yoghurt!

Foto: Karin / bevemyrs blogg
Matiga muffins är ju bara så gott och perfekt som tilltugg till en mustig soppa eller en kopp te.
Det bästa är att det går att blanda i nästan vad som helst, det är bara kräsna smaklökar och fantasin som sätter gränser. Det här receptet tillhör en av mina favoriter eftersom det inte behöver jäsas och det blir riktigt saftiga muffins med mycket smak! Gott!!!!
Ingredienser:
5 dl vetemjöl
1 dl havregryn
2 tsk bakpulver
2 tsk timjan eller oregano
1/2 tsk salt
2 ägg
3 msk olivolja
3 dl yoghurt
ca 200 gr fetaost
! liten bit Brieost
1 rödlök
Gör så här:
Rör ihop vetemjöl, havregryn, bakpulver och kryddor. Blanda ägg, yoghurt och olivolja för sig. Rör ihop allt till en smet och vänd ner 100 gr smulat fetaost. Fördela smeten i ganska stora och stadiga muffinsformar och tryck ner bitar av fetaost och brie i muffinsen och strimla lök ovanpå. Grädda i 20-25 minuter i 225 grader (vanlig ugn) 200 grader (varmluft).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så smidigt att ha med sig på utflykt, ser väldigt gott ut!

2009-06-05 @ 16:18:10
Postat av: Emilia

Hej, jag tänkte låna detta recept av dig om det är ok? och ha på min buffe nu när jag fyller 30, men jag undrar kan man dom vara kalla eller ska dom serveras varma ?

Kram Emilia

2010-02-22 @ 16:01:34
URL: http://filvin.blogg.se/
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Emilia"

Hej! Så trevligt att jag kan inspirera till bak och buffe!=) Matmuffinsarna går att äta både kalla och lite ljumna, mest praktiskt i en buffe kanske är just kalla men som sagt båda varianterna är goda!



Lycka till och Grattis på födelsedagen!

2010-02-23 @ 10:01:25
Postat av: Hanna

gjorde en egen tolkning av dina matmuffins idag, tack för inspirationen :-)

2010-09-18 @ 18:48:13
URL: http://mamzterblog.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen