Nougatkaka



Foto: Karin / bevemyrs blogg


Dagen till ära och med fredagsfikat i tankarna ska jag servera er en riktig liten goding. Min svägerskas festligaste och godaste kaka, hedersgästen på de senaste tjugo årens födelsedagskalas. Varsågoda!

Ingredienser:

4 ägg

6 dl socker

2 dl smält smör

8 msk kakao

3 dl mjöl

2 tsk vaniljsocker

200-250 g nougat

 

Gör så här: Rör försiktigt ihop allt, bred ut smeten i en långpanna och grädda i 15 minuter 200 grader. Låt kakan svalna något och hyvla sedan på nougaten. Ät upp alla på en gång eller frys kakorna, ett lager i taget=) Godast är de om de serveras lite kalla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen instruktionerna här. Hyvla på nogaten och ät upp allt på en gång!! Suveränt gott råd:)

2009-11-13 @ 12:34:52
Postat av: Katja

Hittade precis din underbara, vackra blogg!! Jätte inspirerande!

Måste fråga..

Är recepten dina egna?

Hur tar du dessa grymt snygga bilder? Dem ser väldigt proffsiga ut.

Lagar du alla recepten och sedan tar bilder på dem eller "lånar" du bilderna?



Kommer följa din blogg framöver! :)

2009-11-13 @ 15:39:43
URL: http://www.foodelicious.se
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Kul att du hittade hit, hoppas du kan hitta någonting gott!



En del recept är helt och hållet mina egna, andra "halvfabrikat" där utgår jag från ett grundrecept och lägger till och drar ifrån efter mina egna smaklökar, vissa recept är helt och hållet lånade.



Tack för att du tycker om mina bilder, jag laga/bakar allt och fotar sedan efter bästa förmåga:)



Välkommen!!!

2009-11-13 @ 18:18:46
Postat av: Jasmin

Så vackra bilder du har i din blogg. De här nogatkakorna ska jag försöka mig på att baka tror jag. Kanske till lördagsfikat!

2009-11-13 @ 19:50:14
Postat av: Linnea

Får jag påmina att jag bara har levt i knapt 16 år x)

2009-11-19 @ 18:01:59
URL: http://bevermyrskan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Dessa kakor är helt underbara..

2009-11-24 @ 10:37:00
Postat av: lisa

Den är supergod!!!

Pappa bakade idag, mums:)



-lisa

2009-11-26 @ 20:52:30
URL: http://skifreak-lisa.blogspot.se
Postat av: Jonna

Oj vad många goda recept du har!

Måste testa den här nougatkakan :)

2009-12-08 @ 12:20:13
URL: http://ionas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen